Reisbureaus en online marketing: waar moet ik op letten?

Reisbureaus bedienen een enorme doelgroep, omdat iedereen op vakantie wil, maar hoe regel ik de vindbaarheid in de zoekmachines? Daarvoor zijn dit de beste manieren.

De traditionele route

Is het meest laagdrempelig, aangezien het bloggen over relevante onderwerpen is. Dit is bovendien de kern van seo optimalisatie, want Google krijgt hierdoor een goed beeld van je contentstrategie, waardoor de website sneller tevoorschijn komt in de zoekresultaten. Daarnaast zijn er talloze onderwerpen om over te schrijven, zoals eigen ervaringen tijdens een reis, voordelen van enkele vliegmaatschappijen, dingen om te doen op de bestemming en de aankomende kortingsacties. Kortom: inspiratie om een artikel te creëren is er altijd.

Omgaan met concurrentie

Het aantal reisbureaus is groot en daardoor moet je op originele wijze de klanten benaderen om een plek te veroveren in de markt. Denk hierbij aan de laagste prijs aanbieden, gratis vervoer regelen in het vakantieland of grotere appartementen verhuren. Hierdoor blijf je echter altijd een handelaar die meteen weer verder kijkt voor de volgende klus om geld te verdienen. Daarentegen bouw je met een servicemodel aan een trouwe klantenkring, doordat ze geen beter alternatief vinden. Dus ga in iedere handeling een stapje extra dan je medestrevers en de omzet groeit. Neem om inspiratie op te doen voor deze strategie een kijkje bij Online marketing bureau HV Media.

Tools

Dankzij het gebruiken van hulpmiddelen weet je exact welke stappen bezoekers ondernemen tijdens het lezen van een nieuwsbrief, een post op social media scannen of klikken op een aanbieding. Daaropvolgend stuur je de promotiematerialen eenvoudiger bij om je investering rendabeler te maken. De effectiefste gereedschappen om te gebruiken zijn adverteren op de aantrekkelijkste zoekwoorden en affiliate marketing: met een advertentie kom je op de bovenste plaats van een pagina mits je het hoogste bedrag afrekent en aan de hand van affiliate marketing laat je jouw producten promoten door anderen inruil voor een commissie, die je tevens zelf bepaalt.

Niche

Een niche is een stukje van de markt pakken waarop je je daarna focust. Dit heeft meerdere voordelen, namelijk een interessantere beoogde klant aanspreken, waarmee je vanzelf een hoger aantal bestellingen ontvangt, aangezien de consument meer interesse bezit in jouw gespecialiseerde aanbod over onder andere een regio, vervolgens zet je makkelijker seo optimalisatie in, vallen de meerderheid van de mededingers weg en tonen de werktuigprogramma’s specifiekere data en hiermee begrijp je direct waar de punten om de organisatie te verbeteren liggen. Met andere woorden: stap in een niche en verstevig je positie.